04-05-2016 - Campirme (Tavascan)
07-05-2016 - Tres cims per la Coma d'Arcalis
05-05-2016

Hem dormit a Alins i al matí enfilem a pista que puja al refugi de la Vallferrera. Al pla de la Selva agafem la pista que a mà dreta puja cap el bosc d'Aixeus. Deixem el cotxe fins on la neu ens barra el pas. Ens equipem i pujant per dins del bosc buscant les clapes de neu anem guanyant alçada fins a sortir a les comes que porten cap a l'estany d'Aixeus. Sortim al damunt de l'estany a prop d'una perxa nivològica. Som al circ que formen el Norís a l'esquerra i el Monteixo al davant nostre. Cap a la nostra dreta anem a buscar la canal que a sobre de l'estanyol d'Aixeus ens portarà fins a la pala oest del Monteixo. Pujant troben tot tipus de neu. Sortim de la canal a la cota 2771 i anem a buscar la pala Oest. Veiem que hi ha poca neu (que la trobem gelada/dura) i hi surten moltes pedres. Possem crampons i assolim el cim del Monteixo (2905 m.). Desfem la pujada i ara trobem la neu transformada. Al coll ens possem els esquís i davallem la canal i seguim baixant fins a la sortida d'aigues de l'estany d'Aixeus. Possem pells i anant cap a l'est deixem el cim de Lo Sentinella a la nostra esquerra fins a sortir a l'ampli llom (cota 2600) on comença l'ampla pala nord del Norís. Hi trobem traçes de díes anteriors (llàstima, no la podem estrenar). Fem el cim i desfem el camí de pujada fins a l'estany d'Aixeus. Esquiem unes bones cometes i tubs fins arribar al bosc on fent esquí de supervivència arribem a la pista on tenim al cotxe. Camimem uns minuts fins al vehicle. Ha estat una molt bona esquiada.

Isidre, Jaume i Jordi

Pujant cap a l'estany d'Aixeus

perxa nivològica

El Monteixo al nostre davant

L'estany d'Aixeus

Pujant la canal

La canal (els 2 puntets negres som nosaltres)